گاه نوشته های مهراد ریاحی راد

نوشته های من در این وبلاگ منتشر می شود

گاه نوشته های مهراد ریاحی راد

نوشته های من در این وبلاگ منتشر می شود

در منوی "درباره من" در قسمت بالای وبلاگ توضیحاتی درباره من یافت می شود.

طبقه بندی موضوعی

دنبال کردن اخبار به چند صورت مختلف می تواند انجام شود یکی از آنها تماشای اخبار در صداو سیمای ایران یا شبکه های ماهواره ای مستقر در آن سوی آب ها می باشد بعضی ها هم اخبار را از سایت های خبری دنبال می کنند

ممکن است شما چند کانال تلگرامی داشته باشید یا از طریق اینستاگرام یا واتس آپ یا سایر شبکه های اجتماعی پیگیر اخبار باشید

فرقی نمی کند با کدام یک از روش های فوق اخبار را پیگیری می کنید مهم این است که در هر لحظه بخش خودآگاه ما که مانند یک ظرف یا کاسه است فقط توانایی دریافت 7 رویداد را دارد این رویداد ها می تواند شنیدن یک صدا یا دیدن یک شی یا هر چیز دیگری باشد یعنی ظرفیت مغز ما کمتر از آن چیزی است که فکر می کنیم و جملاتی مثل اینکه ما فقط از یک درصد مغزمان استفاده می کنیم مهملی بیش نیست چون توانای مغز انسان به اندازه یک موتور کوچک تقریبا 80 واتی است (کمتر از یک لامپ 100 وات)

جدی؟؟؟!!!! بله، جدی

همه این ها رو گفتم که بگویم اگر مغز را مانند یک کامپیوتر در نظر بگیریم که شامل سه حافظه کش ، رم و هارد میشه ما درهر لحظه در حال پر کردن کش مغز هستیم  فرض کنیم تعداد زیادی پیج کروم به صورت همزمان روی مرورگر شما باز است در این لحظه اگر رم کامپیوتر خود را ببینید مشاهده می کنید که به قول معروف چسبیده به سقف

حالا وقتی یه عالمه کانال خبری و .. روی تلگرام یا هر فضای دیگری را فالو میکنیم دقیقا همچین اتفاقی برای مغز ما می افته و انگار 200 پیج کروم رو روی کامپیوتر یا موبایلتون باز کردید و توانایی مغز به شدت پایین می یاد

عوارض این قضیه میتونه فراموشی و ضعیف شدن حافظه ، عصبی بودن ، افسردگی و نابود شدن مغزتون و هزار تا دردو مرض دیگه باشد کاملا جدی می گم .

اگه باور نمی کنید فقط دو روز هیچ خبری رو دنبال نکنید تا ببینید چقدر حالتون بهتر میشه این شامل پیج های این 3 تا گرام اینفلوانسرها یا یلبریتی ها (3 لبریتی ها) هم میشه.

شاید بپرسید خب حالا من از امروز اخبار رو دنبال نمی کنم خب به جاش چه کنم تو پست بعدی خواهم گفت

ده کار که به جای دنبال کردن اخبار می توانید انجام دهید .

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی