گاه نوشته های مهراد ریاحی راد

نوشته های من در این وبلاگ منتشر می شود

گاه نوشته های مهراد ریاحی راد

نوشته های من در این وبلاگ منتشر می شود

در منوی "درباره من" در قسمت بالای وبلاگ توضیحاتی درباره من یافت می شود.

طبقه بندی موضوعی

ده کاری که به جای پیگیری اخبار می توان انجام داد

سه شنبه, ۴ شهریور ۱۳۹۹، ۰۷:۳۵ ب.ظ

این پست در ادامه پست این هشدار را جدی بگیرید !! چرا دنبال کردن اخبار مغز ما را نابود می کند؟  است و من می خواهم ده کاری که به جای پیگیری اخبار می توان انجام داد را بپردازم میشه به این لیست ده مورد موارد خیلی زیاد دیگه ای هم اضافه کرد

  1. خواندن کتاب تاکید میکنم کتاب چون من به شخصه محتوای کانال های تلگرامی رو نمی پسندم و بیشتر به نطرم به فاضلاب محتوا شبیهه کتاب خوندن به ما عمق میده و باث میشه نوع نگاهمون به دنیا و خودمون تغییر کنه هزاران علت برای کتاب خوندن وجود داره میثم مدنی عزیز در اینجا به پند وردش اشاره کرده است.

  2. تماشای فیلم و سریال

یکی از لذت بخش ترین کارهای دنیا اینه که فصل های یک تا آخر یک سریال را داشته باشی و دراز بکشی و لپ تاپ رو روی شکم قارا داده و تمام قسمت های سریال رو پشت هم ببینی البته چندتا پیش نیاز داره

1- به فکر یه غذا باشی که وسط دیدن سریال از گرسنگی غش نکنی

2-یه کم خوراکی و میوه هم لازمه

3-هر از گاهی پاشی و از پنجره بیرون رو نگاه کنی و دوباره برگردی ادامه سریال و ببینی

موقع دیدن فیلم و سریال انگار آدم تو یک دنیای دیگه است یه نوع احساس بی حسی به آدم دست می ده و همه موضوعات و مسائل خودت را فراموش می کنی حس خیلی خوبیه انگار از دنیای خودت جدا شدی و یه جای دیگه هستی من که خیلی دوست دارم.

  1. آشپزی

بله آشپزی من خودم جزء کسایی بودم که وقتی تو خوابگاه زندگی می کردم همیشه معتقد بودم یکی از بیهوده ترین کارهای دنیا که آم میتونه انجام بده آشپزیه ولی به لطف کرونا از روی ناچاری مجبور شدم یک روزهایی خودم اشپزی کنم و کم کم عاشقش شدم البته نه همیشه ولی به نطرم هر کسی نیاز داره در هفته حداقل یک بار خودش یک غذا رو بپزه .نگران دست پخت مزخرفتون نباشید چون کاملا اکتسابی و قابل بهبوده کافیه با عشثق و علاقه غذا درست کنید خود به خود غذاتون خوشمزه خواهد شد بقیش هم که دیگه فرمول و محتویاتشه که با یه سرچ کوتاه می تونید به راحتی پیدا می کنید.

  1. ورزش

دلم واسه تمام کسایی که ورزش نمی کنن . از جمله خودم (تا چند ماه قبل) می سوزه که از همچین نعمتی خودشون رو محروم کرده اند واقعا خیلی تفاوت وجود داره بین روزی که ورزش می کنی و روزی ککه ورزش نمی کنی تست کنید .

  1. بازی کردن

هر نوع بازی ای ترجیحا فیزیکی ولی حتی بازی های روی موبایل هم همچنان از خوندن خبر یا تماشای اخبار در تلویزیون با فاصله مفید تر هستند .

  1. گوش دادن آهنگ

این هم که دیگه نیاز به توضیح نداره. خیلی جالبه امروز یه نفر می گفت نمی تونم دنیای بدون موسیقی رو تصور کنم و از من پرسید به نظرت میشه بدون موسیقی زندگی کرد البته من در جوابش گفتم آره میشه :-----)))) ولی گذشته از شوخی به نطرم موسیقی تاثیر خیلی بزرگی در شکل گیری و جهت دهی احساسات ما داره

  1. مدیتیشن

دنیای پر شتاب و ماشینی و سبک زندگی شهری به خصوص اگه تو شهرهای بزرگ باشید باعث میشه همیشه در حال فکر کردن به لحظه بعدی و برنامه ریزی برای کار بعدی باشید مثلا وقتی دارید صبحونه می خورید به کاری که باید انجام بدید فکر می کنید وقتی دارید کارتون رو انجام می دید فکرتون پیش گزارشیه که باید به مدیرتون بدید وقتی در حال تهیه گزار برای مدیرتون هشتید دارید به ناهار فکر می کنید در زمان خوردن ناهار هم.... و الی آخر

مدیتیشن باعث میشه یک لحظه دنیای پرشتابتون استاپ بشه و برگردید به زمان حال خیلی لذت بخشه روش های متفاوتی برای مدیتسن وجود داره اما ساده ترینش اینه که کافیه ده دقیقه چشماتونو ببندید و از یک تا 300 بشمرید .

  1. آموزش

آموزش هر چیزی که بهش علاقه دارید مثلا یک ساز موسیقی یا یک زبان خارجی

  1. زنگ زدن به یه دوست

این روزها فضای مجازی و شبکه های اجتماعی باعث شده آدم ها به جای اینکه چند تا رابطه دوستی عمیق داشته باشند تعداد زیادی رابطه سطحی داشته باشند گاهی لازمه شروع کنیم روابط قدیمی رو مجدد احیا کنیم مثلا گوشی رو برداریم و به یه دوست زنگ بزنیم یا قرار بزاریم بریم ببینیمش همه ما از کمبود وقت شکایت داریم ولی اگه همین زمان هایی که اخبار می شنویم یا می خونیم رو از زندگی حذف کنیم یک عالمه زمان خواهیم داشت که می توانیم ملاقات حضوری یا تلفنی یا تصویری با اقوام و دوستان و حتی ایجاد و تعمیق یه رابطه جدید داشته باشیم.

  1. نوشتن

به نظرم نوشتن و خط یکی از بهترین اختراعات بشر بوده است . نوشتن و روی کاغذ آوردن یا تایپ کردن افکارمون کمک بزرگی به ما می کنه که اصلا بفهمیم پی می خواهیم نوشتن ذهن ما رو خالی می کنه و باعث میشه افکارمون شکل بگیرن نوشتن باعث میشه دقیق تر فکر کنیم و اگه دقیق تر فکر کنیم بهتر عمل خواهیم کرد و احتمالا زندگی بهتر و شاید شادتری خواهیم داشت.

 

 

۹۹/۰۶/۰۴ موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی